Není pochyb o tom, že pro úspěch jakékoliv firmy či podniku je důležité, aby byl udržován kontakt VIP čísla se stávajícími zákazníky. Jen tak si je totiž udrží. Jinak hrozí, že si je k sobě přetáhne konkurence. A to platí pro všechna odvětví.
Na druhou stranu je pravdou, že naprostá většina lidí o to příliš nestojí. Je tedy potřeba najít takový způsob, který by jim příliš nevadil. Pokud je totiž budeme neustále obtěžovat, pak je tím spíš možné, že přejdou ke konkurenci, bez ohledu na to, jakou vynikající nabídku pro ně máme.
Je tedy nutné zvolit co nejvhodnější způsob tohoto kontaktu. U telefonních operátorů, pojišťoven či bank to často bývá telefon. A to je rozhodně to, co zákazníci oceňují nejméně. Mnohdy totiž tyto hovory přichází v nejméně vhodnou chvíli. Navíc se operátoři prakticky snaží uzavřít prodej. To je pochopitelné, neboť z toho mají provize. Avšak zákazníkům to nedává příliš prostoru pro rozmyšlení.
Na druhou stranu je fakt, že v tomto případě jde skutečně o oboustranný rozhovor, kdy i zákazník může říci, co by si přál a co mu vadí. To je pro firmu výhoda, neboť tak mohou zjistit, co by si jejich klienti přáli, a jak se mohou zlepšit.
Jinou možností je písemný kontakt. Tím mohou být výpisy z bankovního účtu, nebo i letáky nejrůznějších obchodních řetězců. Ty jsou mnohem vítanější, neboť člověk má možnost si je přečíst, když na to bude mít náladu. Navíc jej nikdo do ničeho netlačí.
Ovšem je pravdou, že se zde jedná o jednostrannou komunikaci. Firma tak zjistí, zda byla její nabídka úspěšná, pouze podle toho, kolik zákazníků o ni bude mít nakonec zájem. A to může trvat nějakou dobu, neboť ne všichni čtou letáky okamžitě. Někteří lidé navíc mohou být i několik dní z domu, takže si jej nepřečtou okamžitě. A jiní je pro jistotu nečtou vůbec.
Jak je vidět, jedná se o poměrně složitý problém. Avšak na jeho vyřešení závisí úspěch firmy. Proto se nevyplatí jej podceňovat.